Alla inlägg under maj 2016

Av Olivia - 31 maj 2016 12:00

 

The rebound


Filmen är 1 timme och 37 minuter

Genre: romantik och komedi


en ensamstående mamma i New york får omgivningen att höja¨på ögonbrynen, när hon blir tillsammas med en granne som är flera år yngre än henne


Av Olivia - 30 maj 2016 23:30

Heej! idag har det inte hänt så mycket. det var skola som vanligt. Engelska direkt på morgon och där fick vi jobba med vad vi ville. sen på hade vi so det gick dåligt kom igång med arbetet som ska in på onsdag med det är ju bra men kanske lite sent . sen så var det idrott, jag valde att jogga ut i skogen. så duktig som jag är så när jag hade joggat 1 km så låste sig knät.....hoppa på ett ben tillbaka det va jobbigt. det blev tjenare kryckor. sen så var det lunch, det var potatisbullar och blodpuddig. sen så var det extra engelska, där gjorde vi inte så mycket. sen så var det hemkunskap kvar på skoldagen det var dags att städa skåpen och diska allt i varje kök som fanns. sen så slutade vi 1 timme tidigare sen s blev jag hämtad och åkte hem och gjorde hemkunskapen som ska vara inne imorgon. godnatt

Av Olivia - 30 maj 2016 09:23

  

En galen dag i new york " New york minute"


Är 1 timme och 30 minuter.

Genre: Komedi och äventyr


En galen dag i new york är en amerikanskt tonårsfilm som handlar om de tjaffsade tvillingsystrarna Jane och roxy, som tvingas att sammarbeta i en krånglig situation som involverar ett stulet dadachip och en kidnappad hund.



Hej

Av Olivia - 30 maj 2016 08:19

Nu är det måndag igen, vilken överraskning. men i alla fall nu så tänkte jag berätta för er hur min helg har varit. det finns egentligen inte så mycket att berätta det ända vi har gjort är att jag har bara varit hemma och slappat och ätit en massa godis.

Av Olivia - 26 maj 2016 13:30

   

Filmen är 1 timme och 47 minuter lång

genre: Drama

Regissör: R.J Cutler


 Mia Hall trodde svåraste beslutet hon någonsin skulle möta är att fullfölja sin musikaliska drömmar vid Juilliard eller följa en annan väg för att vara med kärleken i hennes liv, Adam. Men vad borde ha varit en sorglös familj enhet förändrar allt på ett ögonblick, och nu sitt eget liv hänger i balans. Fångad mellan liv och död för en avslöjande dag, har Mia endast ett beslut kvar, som inte bara kommer att bestämma sin framtid men hennes slutliga öde. kommer hon följa sina drömmar elle det lockande vita ljuset?

    

Av Olivia - 25 maj 2016 22:30

Heej, idag så har det inte hänt så mycket i skolan. Efter skolan så gick jag till willys och köpte donuts. sen så gick jag till station oc köpte biljett hem så jag skulle kunna ta mig hem efter jag var på ungdomsgården. på ungdomsgården så pärlade jag armband spelade ubongo och var med kompisar. jag och R körde fifa det gick inte så bra. sen så när klockan var 20:00 så gick jag till tåget för att hinna med det som gick 20:23. sen så var jag hemma i frykåsen klockan 20:40. när jag väll kom hem så fick jag släpa ut cesar, äta mat och sen sä mig med slöjd utvärdering för den ska vara inne imorgon. sen så nu så ska jag lägga mig och sova godnatt

Av Olivia - 24 maj 2016 22:00

Hej! idag var det som vanligt tog tåget vid 07:00 och åkte till skolan. var i kil 07:16. sen så var det skola från 08:00 till 14:30 hände inte så mycket förutom att det var lite stökigt på lektionerna än vad det brukar vara. sen efter skolan så var det fiolträning i 30 min. och sen ytterliggare 55 minuters träning med fiol att träna själv. sen mellan 16:30 till 18:30 så hade jag orkester träning inför konserten med hasse andersson. Sen så var jag på ug i 1 Timme och inte gjorde någonting alls. sen så åkte jag he och åt pizza det var gott. sen så var det bara dags att gå och lägga sig. godnatt. 16 dagar kvar till skolavslutningen

Av Olivia - 23 maj 2016 22:45

Hej! Nu är helgen över och det var skola som vanligt. Det hände inte så mycket idag förutom att vi var uppe på höjda och körde orientering. vi 9:or var tvungna att köra själva, det gick bättre än förväntat :). Men så klumpig som jag är så ramlar jag och slår i knäna och huvudet. Sen när orienteringen var slut så fick vi sluta, så jag hann med 14:10 tåget hem va skönt att sluta tidigare än vanligt på måndagar. sen när jag kom hem så satte jag mig och gjorde lite läxor och övade på fiol. och nu så ska jag gå och lägga mig snart Godnatt

17 dagar kvar till skolavslutningen



Ovido - Quiz & Flashcards